laupäev, 13. september 2008

Seiklused pangakontoris

Esmaspäeval käisin pangas endale ISIC Student kaarti tegemas. Tädil oli rinnas silt "õpilane". Ju ta siis oli ka väga algusjärgus õpilane, sest ta suutis arvuti kaks korda kokku jooksutada. Sellel ajal kui mina muudkui ootasin, käis kõrvaloleva telleri juurest viis-kuus inimest läbi. Muidugi käib iga pangaskäigu juurde ka korralik pensionisammast puudutav vestlus stiilis "Kas teil on juba pensionisammas tehtud?" "Ei ole veel, aga ma hetkel ei soovi seda teha." "Aga praegu oleks just õige aeg ja selleks ei kulu üldse aega." "Ei, aitäh, ma tõesti soovin veel mõelda ja arutada seda asja." jne jne jne...

Eile läksin kaardile järele. Seekord oli üks noormees, kes rääkis nii vaikselt, et polnud midagi kuulda. Ja tema hakkas jälle uuesti selle pensionisamba jutuga. Et kas ma ikka ei tahaks kohe selle ära teha ja SEB on kõige õigem koht ja kuna mul ju muud "tooted" on SEB-s, siis oleks hea, kui kõik asjad on ühes kohas. Siis hakkas ta mulle seletama, kuidas ikka see pensionisammas töötab ja et hiljem kui 1983. aastal sündinutele on see kohustuslik ja tema on näiteks sündinud 1986. aastal ja talle on ka kohustuslik ja tema tegi juba ammu enne 18-aastaseks saamist koos vanematega selle otsuse ära ja valis SEB ja et kui ma ei vali SEB-d, siis loosib riik mulle midagi muud ja see oleks ju ütlemata halb. Siis avastas ta oma arvutist, et näe, mul on juba pensionisammas Ergos. Ja isegi 12 osakut on kogunenud (mis on midagi üle 500 krooni). No midaasja?! Kuidas see võimalik on, sest enda arvates ma ei ole ju ametlikult töötanud. See lasteaias töötamine polnud ju ametlik. No ta oli mingis mõttes ametlik küll, aga ma sain palga nö puhtalt kätte ja tööandja ei maksnud sealt vist isegi mingeid maksusid. Selle peale hakkas noormees rääkima, et mul oleks tarvis kiiresti Ergost ära tulla, sest seal on tootlikkus palju väiksem ja üldse on see paha-paha. Aga kahjuks ei saa osakuid enne üle tuua kui neid on 500 täis. No mida ta jahub siis mulle, et teeme kohe selle pensionisamba ära kui osakuid üle tuua ei saa. Mis need 12 osakut mul seal Ergos siis üksinda teevad? Mul hakkas juba vaikselt üle viskama see "tulge meie boksi" teema ja ma ütlesin talle, et kõik, mina ei lase täna midagi teha ja olgu ta rahulik, ma tulen esmaspäeval tagasi ja siis vaatame. Vähemalt sain minema sealt. Ma arvan, et mul pole mõtet esmaspäeval sinna minna. Sest juhul, kui ma leian, et ma tõesti tahan SEB-i (või ükskõik kuhu mujale) üle minna, siis on mõttekam oodata 500 osakuni. Kõik.

Aa ja issi sünnipäev on täna. Jubileum.

2 kommentaari:

  1. Nojah, see sambavärk on neil komisjoni peal ja eks siis iga teller moosibki Sulle p/f-i. Viimati ISIC-ul järgi käies küsiti, et ega ma oma fondi neile ei tahaks üle tuua, et siis saan kaardi 25 krooni odavamalt. 8|
    Üldiselt on kogu see jama täielikuks farsiks muutunud. Sotsvõistlus täiega... Parim, mida Sulle soovitada - süda kõvaks, nägu kiviseks ja hääl jäiseks ning resoluutne EI! (aitab alati)

    VastaKustuta
  2. welll.. uusi makseid ümber suunata teise fondi saad sa varem ka. Lihtsalt vanu osakuid ei saa ennem üle tuua kui 500 täis. Ja ma ei suuda jätta mainimata, et Ergos on tõesti tootlus madalaim aga kulu pool seevastu suurim :( Turu parimad fondid on aastaid olnud Lhv-l ning SEB ja Hansa pole ka pahad. Samas pakub uue tulijana pensioniturul konkurentsi ka Nordea - näis kuidas neil minema hakkab :)

    VastaKustuta