kolmapäev, 12. november 2008

Üsna parempoolne vasaktsentrist

Ma hakkasin mõtlema ühele asjale. Jutt käib portreefotodest või ükskõik, mis piltidest, millel inimene peal. Mulle tundub, et mulle meeldivad või sobivad või matchivad või kuidas iganes ka öelda, sellised pildid, millel olev isik asub pildi paremas servas näoga pildi vasaku ääre poole. Mitte vastupidi. Vahet pole, kas pilt on vertikaal- või horisontaalformaadis. Vastupidine tundub kuidagi vale ja veider. Huvitav, kas see tuleb sellest, et ma vasakukäeline olen. Kuskilt ma lugesin, et vasakukäelisele on kõige sobivam koht ruumis (näiteks klassis) klassi poolt vaadates vasakul pool ja õpetaja poolt vaadates paremal. Sest paremale poole keeramine on vasakukäelistele loomulikum. Et siis kui nendest piltidest rääkida, siis minu jaoks on ilmselt loomulikum otsida objekti pildi paremast äärest. Ja see, et see objekt siis pildi keskme poole vaatab, on juba üldvisuaalse poole pealt parem. Või kuidas teile tundub?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar