neljapäev, 10. jaanuar 2008

Oh, miks ei ole olemas muusika riigieksamit???

Täna sain kätte muusikaajaloo eksami teemad. Piletite kaupa on siis seal küsimused ajastutest alates vanaajast kuni 20. sajandi muusikani, heliloojad Bachist Pärdi ja Tormiseni ja kõikvõimalikud mõisted. Pluss kuulamisseminar 61 teosega. Tegelikult on see eksam nii tohutult lihtne, et ma peaksin sügavas koomas olema, kui sooritaksin selle madalamale hindele kui "5".

Tegelikult oleks minu soov ja tahtmine teha hoopis muusika riigieksamit. Sest selles oleks mul potentsiaal kõige rohkem punkte saada. Ülikooli astudes on vaja kirjandit ja ühte eksamit minu valikul. No logiš, et ma valin selle, kus ma kõige rohkem punkte saan. Aga miskipärast on nad seal eksamikeskuses minu vastu ja muusika riigieksamit pole lihtsalt olemas.

Kuna mul on harjumus mingiks asjaks õppides kirjutada valmis korralik kõikehõlmav konspekt, siis tuli mul mõttesse, et miks siis mitte juba terve õpik kirjutada. Kasutades erinevaid õpikuid, mis mul kodus on, neid, millest olen muusikakoolis õppinud, ja ka endakirjutatud konspekte. Idee tundus olevat geniaalne niikaua, kuni veendusin oma kavatsuse täielikus mõttetuses. Sellisest suurest projektist poleks kellelegi pärast minu eksamit kasu. Kuna mul pole muusikalist kõrgharidust ja ma ei kavatse ka seda omandada, siis ei tohiks ma seda "õpikut" kuidagi avaldada. Kes ikka usaldaks midagi, mis on koostatud teiste õpikute ja lastemuusikakooli hariduse põhjal. Samuti ei saaks ma ise seda hiljem kasutada, sest selliseid muusikateadmisi ei läheks mul eriti vaja ei oma elus kui ka töös, sest mina ei kavatse hakata muusikat õpetama. Kunsti või käsitööd veel, aga muusikat - ei, tänan.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar